Media

By - 3/15/16 - 11:05 pm

A federal appeals court said today it's sympathetic to three woman who were advertised for sex on backpage.com while they were teens, but that a lower-court judge made the correct call in dismissing their suit because the site is protected by a federal law covering publishers who post content from third parties online.

A three-judge panel for the US Court of Appeals for the First Circuit in Boston, which included retired US Supreme Court Justice David Souter, began its ruling: Read more.

By - 3/15/16 - 5:48 pm

Variety reports CBS wants to get rid of its radio stations, which in Boston include WBZ 1030, WBZ-FM, a.k.a. the Sports Hub, WBMX, i.e., Mix 104.1, and WZLX.

Via the Boston Radio Interest mailing list.

By - 3/14/16 - 10:59 am

Channel 4 has fired News Director Gary LaPlante, about a year and a half after it hired him away from Channel 25.

By - 3/11/16 - 1:03 pm
Globe's Crux site going away

John Henry is shutting down Crux, the site for Catholic news. Layoffs, of course. The Globe is handing the domain over to John Allen, whom it had hired away from the National Catholic Reporter, and who could try to keep it going on his own.

Also, the Globe will also smush the BetaBoston tech site into the paywalled bostonglobe.com.

The memo from Globe Editor-in-Chief Brian McGrory and bostonglobe.com General Manager David Skok: Read more.

By - 3/10/16 - 3:00 pm

WBZ reports Sunbeam Television, which owns WHDH, has sued Comcast over the company's's plans to strip it of its NBC affiliation and start up its own NBC station in the Bostonish area, using a transmitter actually located in New Hampshire - Sunbeam says that's an anti-trust violation and deceptive. Read more.

By - 3/9/16 - 7:24 am

The Globe self reports it's ditched the fancy new delivery company with the snazzy circulation software for its previous delivery company, which actually managed to deliver papers.

Now maybe the Globe can work on its app issues.

By - 3/5/16 - 11:12 am

A suit by a family of Chechen immigrants over a Michele McPhee story on its alleged ties to the Tsarnaevs should never have been brought in US District Court in Boston, a judge ruled last month. Read more.

By - 2/29/16 - 5:38 am

Spotlight's win as Best Picture probably came a bit late for him to stay up for over in Rome.

The actual reporters and editors who told the stories of the pedophile priests and their victims were in the auditorium. One of them, Matt Carroll, livetweeted the experience. Read more.

By - 2/26/16 - 11:02 am

There can be only one? Not when it comes to having the exclusive first interview with Boston Latin School Headmaster Lynne Mooney Teta, apparently. Both the Globe and the Herald have interviews up with Boston Latin School Headmaster Lynne Mooney Teta. Both claim theirs is the first since the start of the Black at BLS protest.

Also neither noted her choice of purple for her outfit, but maybe only people associated with the school somehow would notice that.

But where the Globe just reported what she said, the Herald found her "evasive." In fact, its headline is: "Boston Latin headmaster ducks questions in first interview."

By - 2/25/16 - 8:58 pm
Boston Sunday Herald advertisement from the 1890s

The New York Public Library has a collection of hundreds of posters that newspapers back in the 1890s would print up every week to try to entice readers. Among them: Posters for the Boston Sunday Herald - which went from the lowbrow (see the above poster larger) to the sophisticated: Read more.

By - 2/25/16 - 8:29 pm

Kevin Cullen, who used to be a police-beat reporter, gives Daniel Keeler a sendoff, describing him as a tough-but-fair champion of justice. David Bernstein, who once took a critical look at the BPD homicide unit on which Keeler served, is not quite so charitable.

By - 2/25/16 - 12:39 pm
The new Boston Sun

The Sun rises. Photo by Mr. Goodmorning.

The Back Bay Sun has added a reporter, changed its name to the Boston Sun and expanded into the South End and Fenway, neighborhoods, which lost a source of local news when the Boston Courant ended its press run earlier this month.

The paper is owned by the Independent Newspaper Group of Revere, which publishes weekly papers from Lynn to Jamaica Plain, including the Beacon Hill Times.

By - 2/23/16 - 6:03 pm

Just one day after WCVB announced the over-caffeinated Ed Harding and 10 o'clock doyenne Maria Stephanos would anchor a new 10 o'clock newscast, 10 o'clock pioneer WFXT dropped a news bomb and announced it was going to launch a newscast at 4 p.m., with Elizabeth Hopkins and Blair Miller at the anchor desk and Kevin Lemanowicz on weather.

So who's going to be first with a 3 p.m. newscast?

By - 2/22/16 - 5:49 pm

New England One reports WCVB is launching an hourlong newscast at 10 p.m. on its MeTV subchannel, anchored by Maria Stephanos, who used to do the 10 o'clock news at Channel 25, and Ed Harding, who apparently just lives at the Channel 5 studios.

By - 2/21/16 - 1:12 pm

Last month, as you may recall, a syndicated columnist the Globe runs got caught sincerely answering a question based on a Seinfeld episode. Somebody tried the same shtik on Miss Conduct, but she was having none of it (second question).

By - 2/20/16 - 1:09 pm

The Washington Post reports a PAC supporting Ted Cruz is using snippets of an interview of Donald Trump by Bay Windows' Sue O'Connell to snarl about Trump to South Carolina voters. The robocall accuses O'Connell of wanting to force people to make cakes for her.

By - 2/18/16 - 11:10 am

New England One reports WHDH is joining WCVB in adding a 7 p.m. newscast, so you can catch up on all the news you missed at 4:30 , 5, 5:30 and 6.

By - 2/12/16 - 7:27 pm

UPDATE: Lawsuit dismissed.

A Chelsea family who claims reporter Michele McPhee ruined their lives by linking them to Dzokhar Tsarnaev and Islamic jihadists after the Boston Marathon bombings has sued McPhee, media outlets that picked up her account and a noted Islamaphobe in federal court.

In the lawsuit, filed this week in US District Court in Boston, the Umarov family is seeking $5 million in compensation and another $100 million in punitive damages from the defendants. Read more.

By - 2/6/16 - 11:34 am
Boston Courant to go out of business

In a front-page message to readers this week, Boston Courant owners David Jacobs and Gen Tracy say they lost a wrongful-termination lawsuit by a former employee and that: Read more.